Top 10 meest gestelde vragen | Gennep Glasvezel
Hulp? Hulp nodig? 0485 - 745800
  • Hier groeit mijn
    business als kool
  • Hier grazen straks 200
    koeien online
  • Hier rustig genieten
    van het snelle leven
  • Hier webwinkel
    ik de wereld
  • Hier branden de peertjes
    als ik thuis kom
  • Hier sproei ik mijn tuin
    vanuit het regenwoud
  • Hier verdwijnt
    stotteren uit beeld
  • Hier ligt Australië
    om de hoek
  • Hier facetimen met
    je tante in Marokko
  • Hier haarscherp
    Humberto kijken
  • Hier vierkante ogen
    van het netflixen
  • Hier zonder kuren
    uren blijven turen
  • Hier is live U2 streamen
    geen toekomstmuziek
  • Hier staat loepzuivere
    radio op het programma
  • Hier straks gratis
    wifi langs de lijn
  • Hier houden we je
    scherp in de gaten
  • Hier de zorg die we
    later nodig hebben
  • Hier volg ik mijn
    colleges vanuit bed
  • Hier delen we slim
    elkaars kennis
  • Hier kun je
    gemakkelijk overstappen
  • Hier haal je
    dikke data bij je binnen

Top 10 meest gestelde vragen

Dagelijks komen er vragen binnen over het glasvezelproject. Hieronder geven we een overzicht van de vragen die we het vaakst horen.

  1. Waarom doen KPN of Ziggo niet mee?
    We hebben deze providers gevraagd maar ze willen alleen op hun eigen netwerk diensten leveren.
  2. Moeten bedrijven op de bedrijventerreinen of inwoners van het buitengebied een toeslag betalen?
    Er wordt géén eigen bijdrage gevraagd als u zich inschrijft tijdens de vraagbundeling. Wilt u later toch diensten via glasvezel, dan betaalt u 450 euro activatiekosten.
  3. Wat moet ik doen om glasvezel te krijgen?
    U neemt een abonnement af voor internet, eventueel in combinatie met telefoon en/of tv bij de deelnemende providers. Overstappen naar een nieuwe provider is dus noodzakelijk om een glasvezelaansluiting te krijgen.
  4. Kan ik een glasvezelaansluiting krijgen/kopen zonder diensten af te nemen?
    Ja, dat kan maar dan betaalt u later 450 euro om de diensten te laten activeren.
  5. Vanaf wanneer moet ik gaan betalen?
    Eerst moeten we het glasvezelnetwerk aanleggen. Dan activeren wij uw glasvezelmodem en gaat uw nieuwe provider de bestelde diensten leveren. Vanaf dat moment gaat uw abonnement in en volgen maandelijks de facturen. (Als het netwerk NIET wordt aangelegd hoeft u ook niets te betalen.)
  6. Ik heb geen glasvezelmagazine. Kan ik nog een exemplaar ontvangen?
    Ja hoor. Stuur een e-mail naar klantenservice@gennepglasvezel.nl
  7. Ik woon in een huurwoning. Kan ik dan toch een glasvezelabonnement afsluiten?
    Ja dat mag. Woningstichting Mooiland heeft laten weten dat ze de aanleg van glasvezel in hun huurhuizen toestaan. Dat geldt voor de meeste andere verhuurders: de woning wordt er immers meer waard door.
  8. Kan ik van Ziggo alleen TV houden en internet en telefoon opzeggen en dan alleen internet via glasvezel nemen?
    Ja dat kan zeker. Dat geldt ook als een u een schotelantenne heeft die u wilt blijven gebruiken. De providers bieden glasvezelinternet aan.
  9. Kan ik mijn huidige e-mail adres blijven gebruiken?
    Dit hangt af van het soort e-mail adres dat je gebruikt. We maken onderscheid in 3 typen e-mail adressen.

    • Heb je een e-mail van je huidige provider (bijvoorbeeld @planet.nl, @chello.nl, @home.nl, @hetnet.nl, @ziggo.nl, @kpnmail.nl) dan vervalt deze wanneer je overstapt.
    • Wanneer je een email adres hebt via een (gratis) dienst als Hotmail, Outlook of Gmail, dan kun je deze blijven gebruiken. Je e-mail berichten worden opgeslagen bij de dienstaanbieder en kunnen in combinatie met glasvezelinternet prima gebruikt worden.
    • Een eigen email adres dat je zelf hebt aangevraagd, zoals info@jenaam.nl . Hiervoor geldt hetzelfde als hierboven, dit werkt uitstekend in combinatie met glasvezelinternet.
  10. Ik wil nog profiteren van een leuke aanbieding van mijn huidige provider. Is dat verstandig?
    Dat kan zeker. De aanleg van het glasvezelnetwerk begint op z’n vroegst in 2019. Als u nu ingaat op een aanbieding wordt uw huidige contract verlengd met 1 jaar. U bent dan weer contractvrij eind 2019. Op dat moment laat u de diensten door uw nieuwe provider op glasvezel activeren.

Voor meer vragen en antwoorden kijkt u hier.

Top 10 meest gestelde vragen
×